Personvernerklæring

Innledning

Nettstedet mokki.no eies og drives av MOKKI AS med org.nr 986 011 676, Tvetenveien 158, 0671 Oslo.

Nettstedet mokki.no gir deg mulighet til å se, holde av og kjøpe våre produkter over internett. Når du går inn på mokki.no og tar i bruk nettstedet samtykker du til vilkårene og denne personvernserklæringen.

 

Om vår personvernerklæring

Denne personvernerklæringen forteller deg om hvordan vi samler inn og bruker personopplysninger.

 

MOKKI AS er behandlingsansvarlig for virksomhetens behandling av personopplysninger i forbindelse med bruk av våre tjenester. Dette innebærer at MOKKI AS, ved daglig leder Moshe Ohana, er behandlingsansvarlig med ansvar og plikter etter personopplysningsloven.

 

Kontaktinformasjon til behandlingsansvarlig:
Adresse: Tvetenveien 158, 0671, Oslo
E-post: kundeservice@mokki.no
Organisasjonsnr: 986 011 676

 

Dine rettigheter

Du har rett til innsyn eller utlevering av de personopplysninger vi har registrert om deg og vi ber deg kontakte oss dersom du ønsker dette. Hvis du oppdager feil i opplysningene vi har lagret om deg ber vi deg ta kontakt med oss på kundeservice@mokki.no.

 

Ved ønske om sletting av personopplysninger ber vi deg ta kontakt med oss på kundeservice@mokki.no.

 

Vi vil ikke lagre personopplysninger lenger enn det som er nødvendig for å oppfylle formålet med behandlingen. Vi kan ikke slette opplysninger som er lovpålagt av oss å oppbevare, etter for eksempel Bokføringsloven.

 

Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager.

 

Formålet/bruk av opplysninger

 

Formålet med behandling av personopplysninger er å forbedre og videreutvikle MOKKI AS sine tjenester, slik at du kan få en best mulig opplevelse. Vi behandler personopplysninger for å sende deg relevant informasjon og personlige tilbud innenfor rammene av markedsføringsloven, med mindre du har bedt oss om noe annet. Har du ikke et aktivt kundeforhold hos oss vil vi bare sende slik markedsføring hvis du har gitt oss et eksplisitt samtykke.

 

Hvilke personopplysninger behandles

Vi behandler personopplysninger som må til for å gjennomføre kjøp på nettstedet og for opprettelse av kundekort. Disse opplysningene kan knyttes direkte til deg som enkeltperson og er eksempelvis navn, adresse, telefonnummer, kjønn og e-postadresse.

 

Informasjonskapsler

“Cookies” – eller “informasjonskapsler” – er en standard teknologi som stort sett alle nettsider bruker i dag. En cookie er en liten tekstfil som legges i din nettlesers internminne, og den gjør at vi kan holde styr på hva du legger i handlekurven din og hvilke varer som presenteres, samt gir oss statistikk som vi bruker til å gjøre nettsidene våre bedre for brukerne våre.

 

De fleste moderne nettlesere (Google Chrome, Firefox, Internet Explorer, Safari, Opera, etc.) er innstilt på å akseptere cookies automatisk, men du kan selv velge å endre innstillingene slik at cookies ikke blir akseptert. Vi gjør oppmerksom på at det vil føre til at svært mange nettsider ikke vil fungere optimalt om du ikke aksepterer cookies.

 

Som de fleste andre nettsteder samler vi inn informasjon automatisk og lagrer den i loggfiler på våre servere. Dette er informasjon som f.eks. IP-adresser, hvilken type nettleser man bruker på våre sider, bredbåndsleverandører (ISP), operativsystemer, dato og tid for besøk, samt en del data om navigasjon.

Bruk av informasjonskapsler er nærmere beskrevet på her.

 

Nettstedstatistikk

Vi benytter analyseverktøy for å samle inn informasjon om hvordan nettstedet blir brukt, slik at vi kan gjøre nettsidene våre bedre for deg som besøker oss på nettsiden. For eksempel måler vi antall besøkende, hvilke sider som blir besøkt, hvor lenge et besøk varer. Nettstatistikker genereres av opplysninger i avidentifisert og aggregert form, som vil si at dataene ikke kan identifiseres med deg som enkeltindivid og heller ikke behandles individuelt, men som en gruppe.

 

På mokki.no samler vi anonym besøksinformasjon om alle besøkende via Google Analytics, for å tilegne oss kunnskap om hvordan nettstedet brukes, for å opprettholde sesjoner på våre nettsider, statistikk, trafikk og bruksmønstre for å optimalisere nettsiden for deg som bruker.

Tjenesten HotJar bruker vi for å analysere bruksmønster for å forbedre brukervennlighet på siden. Dataen er anonym og brukes i aggregert form.

Bruk av tjenestene våre

 

For å gjennomføre et kjøp på nettstedet, trenger vi opplysninger fra deg for at vi skal kunne innfri avtalen om kjøp ovenfor deg. Vi registrerer hva du har handlet og din IP-adresse.

Help Scout er vårt kundeserviceprogram som lar oss kommunisere via e-post med deg som bruker. Når du henvender deg til oss, ber vi om navn og e-post for å kunne besvare din henvendelse og for å vite hvem vi kommuniserer med.

 

Klikk og hent er en tjeneste der brukere på nettsiden kan holde av varer i en fysisk butikk. Her behandler vi opplysninger om navn, telefon og epost for å kommunisere med brukeren.

Fra deg

 

Ved kjøp av varer på mokki.no må du registrere navn, adresse, gyldig e-postadresse og postnummer. Opplysningene lagres hos oss.

 

Vi sender ut nyhetsbrev via Klaviyo. Vi sender kun ut nyhetsbrev til kunder som har gitt oss tillatelse til å kommunisere med dem via e-post. Dersom du har mottatt nyhetsbrev fra oss, og ikke lenger ønsker å motta disse, kan du melde deg av ved å klikke på lenke i nyhetsbrev eller ved å sende oss e-post til kundeservice@mokki.no.

 

Selv om du melder deg av vårt nyhetsbrev vil din e-post og telefonnummer fortsatt være lagret i vårt kunderegister, med mindre du vil at den skal slettes og henvender deg til kundeservice@mokki.no.

 

Hvor hentes personopplysningene fra?

Vi henter personopplysninger fra deg direkte ved at du oppretter et kundekort eller gjennomfører en handel på nettstedet. Det er frivillig å gi fra seg personopplysninger og du kan når som helst trekke tilbake ditt samtykke ved å deaktivere dette i din kundekonto på mokki.no eller ved å sende oss en e-post til kundeservice@mokki.no.

 

Om deling av personopplysninger

Vi deler i utgangspunktet ikke personopplysninger med andre aktører, men vi har samarbeidspartnere som trenger noe opplysninger for å utføre tjenester. Vi benytter oss av betalingsløsninger fra Klarna og Vipps, som trenger enkelte opplysninger for å gjennomføre transaksjonen. Ved å bruke betalingsløsningene godtar du vilkårene fra betalingsformidleren og våre kjøpsvilkår. Vi oppbevarer ikke kortnummeret ditt. Alle korttransaksjoner og betalingstransaksjoner skjer eksternt hos autoriserte leverandører.

 

Bring, Posten, Porterbuddy, Helthjem og Postnord frakter varene fra oss til deg. Når du bestiller varer fra oss, forplikter du deg til Helthjem og Postnord sine vilkår og våre kjøpsvilkår. Våre kjøpsvilkår finner du her.

 

For at vi til enhver tid skal ha en oppdatert, brukervennlig og sikker nettside benytter vi oss av Simpleness AS som digitale samarbeidspartner. Simpleness AS har innsyn til våre plattformer og servere, hvilket betyr at de har tilgang til personopplysninger lagt igjen på mokki.no. Våre samarbeidskontrakter med disse to leverandørene sikrer at personopplysninger lagt igjen på mokki.no ikke blir misbrukt.

 

Om sikring av personopplysninger

MOKKI AS tar ditt personvern alvorlig. For oss er det viktig at du skal ha tillit til at vi lagrer og behandler personopplysninger på en trygg og sikker måte. Derfor har vi inngått databehandleravtaler med våre tredjepartsaktører. Disse databehandleravtalene regulerer hvordan tredjepartsaktører kan behandle data som blir tilgjengeliggjort for dem. Avtalene sier at en tredjepartsaktør kun får behandle personopplysninger på MOKKI sine vegne og til et definert formål.

 

All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS – området.

 

Klager

Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet.

Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: datatilsynet.no.

 

Endringer

Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Hvis vi har dine kontaktopplysninger vil vi gjøre deg oppmerksom på disse forandringene. Ellers vil oppdatert informasjon alltid finnes lett tilgjengelig på vår nettside.

 

Klarna

For å kunne tilby deg Klarnas betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna, for at Klarna skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

 

Bambora

For å kunne tilby deg Bamboras betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Bambora, for at Bambora skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Bamboras egen personvernerklæring.

 

Vipps

For å kunne tilby deg Vipps betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Vipps, for at Vipps skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Vipps’ egen personvernerklæring.

 

Stripe

For å kunne tilby deg Stripe betalingsløsninger, kan vi komme til å overføre dine personopplysninger i kassen i form av kontakt- og ordredetaljer til Stripe, for at Stripe skal kunne vurdere hvorvidt du kvalifiserer for deres betalingsløsninger og for å skreddersy disse betalingsløsningene til deg. Dine overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Stripes egen personvernerklæring.

 

Vilkår for mobilmeldinger

Mokki AS sin mobilmeldingstjeneste (“Tjenesten”) driftes av Mokki AS (“vi” eller “oss”). Ved å bruke Tjenesten aksepterer du disse vilkårene (“Mobilvilkår”). Vi forbeholder oss retten til å endre eller avslutte Tjenesten eller noen av dens funksjoner uten varsel. Vi kan også oppdatere disse Mobilvilkårene når som helst, og din fortsatte bruk av Tjenesten etter eventuelle endringer innebærer at du aksepterer oppdateringene.

Ved å gi samtykke til Mokki AS sin SMS-/tekstmeldingstjeneste, godtar du å motta gjentakende tekstmeldinger fra oss til det mobilnummeret du har oppgitt, selv om nummeret ditt er registrert på en “Ikke ring”-liste. Meldingene kan sendes ved hjelp av automatiserte systemer. Tjenestemeldinger kan inkludere oppdateringer, varsler og annen informasjon (f.eks. ordrestatus og kontooppdateringer). Markedsføringsmeldinger kan inneholde kampanjer, spesialtilbud og påminnelser.

Du trenger ikke registrere deg for dette programmet for å gjennomføre kjøp hos oss, og ditt samtykke er ikke en betingelse for å handle med Mokki AS. Deltakelsen er helt frivillig.

Vi tar ikke betalt for Tjenesten, men du er ansvarlig for alle kostnader og avgifter som kan påløpe fra din mobiloperatør. Frekvensen på meldinger kan variere. Standard meldings- og datapriser kan gjelde. Ta kontakt med din mobiloperatør for mer informasjon om mulige kostnader.

Du kan når som helst melde deg av Tjenesten ved å sende STOP til Mokki eller ved å klikke på en avmeldingslenke (der dette er tilgjengelig). Du vil motta en bekreftelse på avmelding, og ingen ytterligere meldinger vil bli sendt til ditt mobilnummer, med mindre du selv tar initiativ. Dersom du har registrert deg for flere mobilprogrammer fra Mokki AS, må du melde deg av disse separat.

For hjelp eller kundesupport, kontakt oss på e-post: kundeservice@mokki.no.

Vi kan endre kortnummeret eller telefonnummeret som brukes til å sende meldinger når som helst, og vil informere deg om slike endringer. Merk at meldinger, inkludert STOPP- eller HELP-forespørsler, sendt til et gammelt nummer kanskje ikke blir mottatt.

Mobiloperatørene som støtter Tjenesten, er ikke ansvarlige for forsinkede eller uteblitte meldinger. Du må oppgi et gyldig mobilnummer. Hvis du endrer mobilnummer, må du registrere deg med det nye nummeret.

I den grad loven tillater det, fraskriver vi oss ansvar for meldinger som ikke blir levert, forsinket levering eller feil i meldingsinnholdet, samt eventuelle handlinger du tar eller unnlater å ta som følge av informasjonen mottatt gjennom Tjenesten.

Vi respekterer ditt personvern. Se vår Personvernerklæring for informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger.